Home - Články - Zásady online seznamování

Zásady online seznamování

vloženo 26. 3. 2025
čas čtení: 5 minut

Zásady online seznamování

"Jak jste se seznámili?"-" Na internetu." Doba, kdy lidé na takovou odpověď reagovali zaskočeně a nedůvěřivě, již je pomalu pryč. Dnes už tento způsob seznámení překvapí asi pouze starší generace. Láska přes internet je zkrátka poměrně běžná věc. Když se někomu nedaří najít partnera či partnerku v rámci reálného každodenního života, většinou se dříve či později rozhodne zkusit to právě pomocí internetu. A může díky tomu vzniknout krásný dlouhodobý vztah. Pokud se nedaří ani online seznámení, pak možná dotyčný dělá nějakou chybu. Stejně jako klasické seznámení, i ten online způsob má své zásady.

sdílet článek na facebooku

Chceme-li tedy zkusit najít partnera pomocí internetové seznamky, měli bychom se zamyslet nad tím, jak se budeme prezentovat. Náš profil na seznamce je klíčem ke kontaktům, náš přístup a projev je pak klíčem k přenosu online kontaktu k reálnému setkání tváří v tvář. Čím více si dáme na svém profilu záležet, tím větší úspěch můžeme mít. Nejde o to lákat díky svému profilu mnoho žen či mužů, ale lákat ty nejvhodnější, s kterými bychom si mohli rozumět. Nejde tedy o kvantitu, ale o kvalitu, kvůli které to děláme.

V profilu se vyplácí nelhat

Nejvýznamnějším bodem profilu je bezesporu profilová fotka. Asi je zbytečné psát, že bychom měli vybrat takovou, na které vypadáme nejlépe. Tak známé už možná není, že je vhodné vybrat fotku, na které se věnujeme nějaké aktivitě - ideálně takové aktivitě, která nás baví a nějak vystihuje. Může to být naše fotka z běhání, kterému se pravidelně věnujeme, při vaření, jenž nás velmi baví nebo při hraní se psem, kterého milujeme. Statistické údaje online seznamek ukazují, že lidé s aktivní profilovou fotkou dosahují větší odezvy nežli ti s pouhou fotkou svého obličeje. Při výběru aktivity ale opatrně - zachycení při pití alkoholu, ve společnosti s opačným pohlavím či dětmi nám spíše uškodí nežli pomůže.


Další informace v rámci našeho profilu by neměly být tuctové. Stručně vypsané běžné vlastnosti a povahové rysy má v profilu mnoho uživatelů. A takový profil tudíž nemusí upoutat. Lepší je jednotlivé části popisu své osoby rozvést, nějak konkretizovat. Místo snad v každém profilu uvedené vlastnosti "společenský/á" mnohem více zaujme, když je to nějak zajímavě popsané - např. "rád/a trávím čas s partou přátel, se kterými si mohu povídat o čemkoli". V případě koníčků je pak vhodnější místo "baví mne sport" uvést jaký konkrétně a případně o něm v souvislosti s naší osobou něco uvést. Nebo když chceme zmínit, že máme rádi filmy, rovněž pomůže, uvedeme-li, jaký žánr a proč. Vypsání takových detailů nás dobře popíše a taktéž usnadní celý proces seznamování. Nejen informace o povaze, ale i další údaje o naší fyzické stránce, by měly být pravdivé. Pokud by se kontakt vydařil až do bodu první schůzky, poměrně rychle by vyšlo najevo, že jsme si na věku trochu ubrali a na výšce naopak přidali.

Netlačit na pilu

Když chceme my udělat ten první krok a někoho na seznamce oslovit, velmi záleží na tom, jak k tomu přistoupíme. Můžeme mít připravenou univerzální zprávu, kterou pošleme vždy, když nám někdo padne do oka. Mnohem lépe však funguje, když tu první zprávu napíšeme tak trochu na míru dotyčné osobě, kterou chceme oslovit. Zaujme-li nás něco z profilu dané osoby, můžeme z toho vyjít. Je dobré zaměřit se na společné záliby a chytit se toho, co nás na druhém zaujalo. S lichotkami by se mělo spíše šetřit, protože od neznámého člověka působí nedůvěryhodně. Je lepší pozitivně ohodnotit některou zálibu toho druhého nežli zahltit komplimenty ohledně vzhledu. Ještě jeden aspekt je v případě první zprávy důležitý a to je její délka. Nikoho nebaví číst dlouhé zprávy a ani komplikovaně reagovat. Stačí tedy pár dobře napsaných vět, na které se dá jednoduše odpovědět.


Jestliže na někoho zapůsobil náš profil i naše první zpráva a od té chvíle spolu příjemně konverzujeme, pak asi dříve či později začneme přemýšlet o tom, kdy se s dotyčným potkáme osobně. Zde je na místě opatrnost, protože každý může mít trochu jiný přístup. Někoho tzv. chatování nebaví a chce se s druhou stranou potkat co nejdříve, jiného to naopak bavit může a chce díky tomu protějšek co nejlépe poznat. Většinou jsou to muži, kdo dělají tento první krok a vyplácí se "netlačit na pilu". Aby se zpráva obsahující návrh k osobnímu setkání nastala zprávou poslední, je dobré zeptat se opatrně a dát najevo, že nemáme problém případně si ještě nějaký čas pouze psát. Pokud by to ale mělo trvat nepřiměřeně dlouho a online konverzace není náš konečný cíl, pak bude asi lepší zkusit oslovit někoho jiného.

Rozhodneme-li se zkusit najít partnera/ku pomocí online seznamky, je tedy klíčový dobrý profil a vhodně formulovaná první zpráva. I výborně napsanou zprávu může pokazit špatný profil. Je tedy dobré dát si záležet skutečně na obojím. Pokud se tyto dva kroky podaří a s někým se dostaneme do příjemného kontaktu, chce to nepodléhat hned dojmu, že bude všechno ideální. Realita pak může vypadat úplně jinak. Dokud toho druhého alespoň trochu nepoznáme, je lepší nedávat do toho příliš. A pokud se nám nedaří se s nikým zkontaktovat, je potřeba nevzdávat to a zkoušet to dál. Je zcela běžné, že to trvá dlouho. Možná je jen potřeba si na ten správný protějšek prostě počkat.

Autor článku

|<< < 1 | 2 | 3 | 4 | 5 > >>|

NAŠI VĚŠTCI - Vyberte si svého věštce a zavolejte mu na tel.: 906 701 701!

zobrazit detail
zobrazit detail
zobrazit detail
zobrazit detail
zobrazit detail
zobrazit detail
zobrazit detail
zobrazit detail
zobrazit detail
zobrazit detail
zobrazit detail
zobrazit detail
zobrazit detail
zobrazit detail

Základní navigace

Přejít na obsah (přeskočit nahoru)

© 2009 - 2024 E.M.A. Europe s.r.o. Všeobecné obchodní podmínky Zpracování osobních údajů Zpracování cookies, tech. zaj. Materna, 1 min/70 Kč vč. DPH, 1sms/max. 46 Kč, Max. délka hovoru je 17 minut, Volejte (49 Kč/min) a pište (30 Kč/SMS) bez omezení! Klub Horoskop2022, BÚ: 2109191786/2700, PO Box 14, 110 05 Praha 05, www.ema.bz

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze náv?těvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.